Yin Yoga 
 
In yin yoga doen we houdingen voornamelijk zittend en liggend op de grond waarbij we de houding tussen de 3 en 5 minuten aanhouden. In tegenstelling tot yang yoga houdingen ga je bij yin yoga je spieren zo veel mogelijk ontspannen zodat het dieper gelegen weefsel kan stretchen en openen. Het gewicht van je eigen lichaam geeft een zachte druk aan bindweefsel, banden,  ligamenten, gewrichten en fascie. Yin yoga is een meditatieve en mindfull vorm van yoga. 
 
 
 
De voordelen van Yin Yoga:Door het lichaam te ontspannen ontspant ook de geest.Het helpt om afvalstoffen uit het lichaam te drijven. Als je aan het bindweefsel werkt helpt dit de gewrichten smeren waardoor er een betere mobilieteit ontstaat. En soepele gewrichten zorgen er voor dat je minder snel oud word. Een betere gewrichts mobiliteit zorgt voor een actiever en vitaler leven.
 
De oefeningen zorgen er voor dat je als meditatie beoefenaar beter en langer kunt zitten. Ook als je geen meditatie beoefenaar bent heb je hier vooordeel van in het dagelijks leven. In de chineese geneeskunde word er geloofd dat je je chi (levensenergie) levels kunt verhogen door de meridianen ( energie banen in het lichaam) te stimuleren, dit doen wij in Yin yoga en dat resulteert in een grotere gezondheid, genezing en een lang leven! 
 
De yin yoga les is op dinsdag van 19.45-21.00 uur.